Har ni sett herr Kantarell? Det har jag...



Och inte bara Herr Kantarell utan även Herr Trattkantarell, Herr Taggsvamp och unge Herr Karl-Johan plus en massa andra jag inte kände igen eller lade på minnet eftersom ätligheten var omdiskuterad. Jag kan ha varit lite skeptiskt första timmen innan vi kom in i ett stim med trattkantareller som räddade dagen, enligt mina erfarna vänner som varit ute på samma ställe året innan var det inte i närheten av förra årets skörd men jag var nöjd ändå. Det var ett rätt så utrustat gäng som gav sig ut i skogen alla med snygga gummistövlar men också med kaffe, bullar, starköl samt prestigetillbehöret svampkniv.

Vad det blev av skörden då? Fantastiska svamptoast, en helt underbar Boeuf Bourguignon med stora mängder svamp, känner mig oerhört nöjd över min inblandning i boeufen då jag under den fyra timmar långa koktiden bara hade en sak att tillägga, mer vin! God mat, god dryck, gott sällskap svårt att misslyckas med en sån helg, jag kommer se tillbaka på den som en fin tid.

Det var oerhört länge sen jag körde bil i så stora mängder som i helgen, jag vet att det inte var det miljövänliga valet men restiden hade blivit oerhört mycket längre och svåradministrerad om jag hade åkt tåg eftersom jag var den enda som anslöt från de södra breddgraderna. Rätt göt att köra bil ändå men trots allt trist efter ett par timmar, tur att jag hade god hjälp av P3 dokumentär och fördjupade mina kunskaper i Skomakarligan, JAS-härvan, Harald Edelstam och Norrmalmstorgsdramat, intense.

Den i stort sett enda smolken i glädjebägaren för helgen var att jag missade Tranan och Anders inflyttningsfest, riktigt tråkigt men svampen har varit planerad ända sen i somras då jag missade Tjörn. Det verkar som om det var en bra tillställning iallafall och det grundar jag mest på mina vänners andedräkt som hade en viss anstrykning av något när vi möttes upp för match. På tal om match var MFF inte så bra, hammarby betydligt mycket sämre men sämst av alla var var domaren, som Skånskan fotbollsbloggare skrev:

"Domaren Sven-Martin Åkesson från Kode var inte lyckad. I klartext var han kass. Före matchen diskuterade Aftonbladet-Mattias och jag lite om vilka som är allsvenskans sämsta domare. Åkesson är en av de två sämsta var vi väl relativt överens om.
Efter den första halvleken var det ganska självklart vilken domare som är sämst. Grattis Sven-Martin."



Kommentarer
Postat av: Mattias

Tack själv Kära Gdansk!

2009-09-30 @ 09:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0