En dag det skulle kunnat gå troll i

Jag hade mina aningar, men ville inte döma ut den på förhand, teambuildingsdagen för stadsmiljöavdelningen. Tyvärr blev det ungefär så illa som man kunde förvänta sig, inte alls göt. Det är klart att det kanske är givande för någon, men inte mig och då lider väl hela teamet. Det jag upplever oftast på sådana här tillställningar är främst frustration och jag ägnar framförallt min tid åt att försöka fundera fram en tillräckligt bra ursäkt att lämna tillställningen.

Dagens andra programpunkt, fast den här gången av lite mer privat karaktär, var visningen av den fantastiska bortamatchen Gefle-MFF på plats i Markus nya fina lägenhet i de fina kvarteren i Västra hamnen. Vi anlände 20 minuter innan matchstart efter en ojämn kamp med motvinden och samtidigt med oss anlände även trollen. För det vi möts av är problem med PPVn och det geografiska läget gör att man befinner sig långt från närmsta sportbar. Efter en process som visar att goda råd inte alls behöver vara dyra fungerar det till slut 1 minut innan matchen börjar, annars hade det kunnat bli upprörda scener som liknade de på stockholm stadion för någon vecka sen.

Matchen i sig är inte så mycket att orda om och för en gångs skull inte för att resultatet gick emot en men Gefle var så fruktansvärt dåliga att det liknade verkligen ingenting. Eddie the eagle gjorde numera sina traditionella 2 mål sen var matchen ännu mer punkterad än innan och när den lille kvicke gjorde trean var det verkligen över. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0