Sammanfattning

En rättelse, Sleven hade givetvis rätt, två lag med mindre insläppta mål.

Har gjort mitt allra bästa för att ta det oerhört lugnt i helgen, fredags häng med Terje och efterföljande överraskningsfest för Sofia, jag kommer se tillbaka på bägge som en fin tid. I lördags ännu längre häng på Syréngatan med det mogna beslutet att inte följa med till partybåten Prins Albert, det hade nog inte passat mig alls.

Det får mig osökt in på temat fest eftersom jag blivit exponerad för två olika sorters fest denna helgen både frivilligt och ofrivilligt. Överraskningsfest är enligt mig i grund och botten ett ofog, jag tror jag hade haft svårt att verka både överraskad och glad, funderade ett tag på att smsa Sofia och berätta att det var fest på gång. Tänk på att hon också har försökt styra upp en egen fest som ju faller helt platt nu, jag vet inte, det är nog inte min favoritfest men slår den andra jag blev exponerad för med hästlängder. För när jag kom hem vid halv tolv snåret i lördagen var det nämligen högljudd fest med dålig musik, kanske den sämsta festen av dom alla, dessutom verkade de varken bry sig eller överhuvudtaget märka att det lät som om det lika gärna kunde vara fest i min lägenhet. Det låter gubbigt kanske vilket det ju hade varit om jag hade agerat, nu gjorde jag inte det utan ser det som om jag har ett par till godo. Det är ju mycket roligare om det hade varit musik man gillade och att de som rökte på balkongen kanske hade en intressant diskussion istället för att diskutera de fulaste fulgroggarna de någonsin hade gjort i en halvtimme.

Ja, en rätt odramatisk helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0