Canalplusongös

Jag har ju tidigare ondgjort mig över hur vissa fotbollsstreamingstjänster funkar kass och igår var det dags igen, canalplus fuckade upp, inte ball att missa de 3 första målen. Annars är det inte ball att hålla på MFF nuförtiden visst 4 stänkare men släpper man in fem spelar inte det så stor roll.

Tänkte ta tillfället i akt att skriva lite om kost. Jag är ju den första att erkänna att jag skulle kunna tappa ett par kilo utan att det gjorde nåt och att detta delvis beror på kosthållning. Jag gillar egentligen det som är på tapeten i Sverige just nu, fullkorn, äta regelbundet och allt annat man ska göra och inte göra men det blir ju oerhört intressant när man då besöker Spanien som har lite annat att jobba med. På den veckan jag besökte Barcelona såg jag inte röken av något bröd förutom 100% vitt bröd, ändå rätt mycket som var friterat, folk äter rätt sent (big no no i här hemma), majonäs på typ allt, rätt mycket starköl och annan alkohol både då och då och säkert en massa andra grejer som talar emot kosttrenden i Sverige. Ändå tyckte jag att spansken såg rätt välmående ut, det känns som spansken skulle varit skittjock om våra kosttrendsättare skulle haft något att säga till om. Det ligger en hund begraven.

Annars var det ett trevligt besök i utlandet, så mycket att skriva om så det får ni fråga om istället.

Annars så klockade jag in årets andra franskenfylla i fredags, har varit med om roligare. Efter matchen gick vi hem till Charles som bjöd på ett par glas, sen var vi där, sen blev det svart ochs så vaknade jag hemma dagen efter. Det verkar som om jag inte gick på lokal iallfall, jag var inte med det salta gänget som blev nekade att köpa öl på Squareside, det har antagligen aldrig hänt innan. Målsättningen inför året var att minska ner franskenfyllorna till minst en mindre än året innan vilket var 4, hittills är jag uppe i 2 så det ser ut som om jag klarar målen men året har ju två månader kvar...  


Kommentarer
Postat av: Tobbe

mmm Fransken, han är rolig prick han!

2009-10-28 @ 21:57:42
URL: http://www.godsaftigochdryg.se
Postat av: el molgan

Dom har faktiskt blivit jättestränga på squareside, jag lovar!

2009-10-29 @ 17:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0