Måndag lite senare

Nu försöker jag vara publikvänlig och skapa ett blogginlägg som finns på plats när ni max 11 tappra kommer till er arbetsplats, problemet är att jag inte vet ifall ni har 8-5 jobb och om ni nu har det så kom jag säkert alldeles för sent till jobbet för att ha inlägget på plats i tid.

Musikquiz är allt som oftast mer ett trauma än underhållning, så mycket kunskap om musik som sitter där inne men som har så oerhört svårt att få ner på papper, lördagens quiz visade än en gång med all önskvärd tydlighet att jag har stora brister i mina kunskaper angående låttitlar. Förutom traumat då så lyckades jag ganska bra, klockade in en andraplats med de två nästföljande inom 0,5 poängs marginal, tätt så det förslår. Det som oroar lite att det kan verka som om jag har uppenbara brister i kunskapen om vår musikhistoria om man kollar på vilka frågor jag missade, men det är ju det jag menade med att ibland går det roll i det och man får inte ner det på papper.  

Igår redde vi lite i härvan om tår, jag har fortfarande ont i min ringtå efter tältklumpsincidenten och när jag fick frågan om vilken tå det var beskrev jag den som den bredvid pektån, alltså finns det uppenbara brister i allafall i min vokabulär angående tår och jag misstänker någonstans att det är något som berör oss alla. Som tur är finns det hjälp hos den där internetmaskinen, wikipedia säger så här:

Människor har normalt fem tår (latin: digitum, "tå", digiti pes, "fotens extensioner") på varje fot. Den största tån befinner sig på fotens insida och den minsta på fotens utsida. Varje tå har en nagel på ovansidan.Till skillnad från handens fingrar har tårna inga särskilda namn, även om den största brukar kallas stortå och den minsta brukar kallas lilltå. Inom anatomin har man i stället givit dem nummer från ett till fem, så att stortån är den "första tån" och lilltån den femte.Fötter och tår kan drabbas av sjukdomen fotsvamp och tårna kan drabbas av nageltrång.Hos vissa djur kan nageln ha funktion och utseende av en klo eller hov. Vissa djur har sim- eller flyghudar mellan tårna.Med begreppet tå avses ibland också den del av en sko eller strumpa som täcker tårna.

Det här skrev jag i morse men inkompetent som jag är så kom det inte ut förrän nu

  


Kommentarer
Postat av: Linda-Lii

Sent ja, vissa av oss är ju uppe i ottan och vill läsa blogg tillsammans med det sedvanliga morgonkaffet, (som man förövrigt ibland kan spilla ner i tangentbordet så det blev lite total kaos på kontoret, men sånt händer)

2008-10-20 @ 15:32:23
Postat av: Himself

Jag ville ju ha ut inlägget i ottan också men personlig disciplin och allmän inkompetens omöjliggjorde det

2008-10-20 @ 16:37:57
URL: http://danishmf.blogg.se/
Postat av: Anders

Bra att härvan nystades i såpass snabbt så man slipper gå å grunna på det till nästa torsdagsöl då den bara kanske blir utredd.

2008-10-20 @ 23:35:18
URL: http://inneikroppen.blogg.se/
Postat av: Linda-Lii

Stod de inget om de stackare som föds med 6 tår? Simhud mellan tårna?

2008-10-21 @ 10:18:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0