Som det kan bli

Trots att jag inte varit det känns det lite som om jag har varit på festival, på två dagar har jag sett en konsert som varit oerhört dålig och en som har varit jättebra. Den som var dålig var Zeigeist, låtarna i sig är inte dåliga men jag förväntar mig rätt mycket mer live. Bakgrunder med sporadiska sånginsatser och förutom det kackigt effektsökeri som inte funkade, arty så det förslår, om man tog bort de arty försöken till underhållning föll det bara platt. Vilken kontrast då till Veronica Maggio som bjöd på trevlig underhållning på Babel, bra band, Veronica sjöng fint, naturligt, avspänt, allt som Zeigeist inte var. Visst märktes det att materialet ibland var tunnt och det är det som gör det till en jättebra spelning och inte en fantastisk spelning men ändå.

Jag var i Berlin med jobbet förra veckan, trevlig stad ändå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0