Kanske det bästa jag vet

Jag gillar sneakers, därför blir jag så glad när sneakersnstuff har 2 för 1, var ju bara tvungen att sticka ner och kolla ifall jag hitade något och mycket riktigt:

De som på bilden är vinröda var i verkligheten helt svarta, snyggt. Det som skulle kunna betecknas som en skräll är att jag för en gångs skull köper ett par vita sneakers, jag har ju länge varit motståndare till det men har nu kapituelerat och tycker faktiskt att de blev riktigt bra. De svarta får nog mogna i garderoben ett tag, det känns fint att ha ett extra par att lyxa till det med vid behov.

Min fredag var ett äventyr, en afterwork som var så trevlig att den drog ut på tiden och ett oklokt men trevligt beslut att slinka in på Debaser efteråt, där var ju ingen kö. Efter mycket om och men var jag hemma vid halv fyra hugget vilket ändå är ett bra esultat när vi sågs för afterwork vid sex. Detta äventyret tog udden av det mesta på lördagen så även det planerade äventyret med förortsexkursion på lördagen. jag orkade med stoppen på Kirseberg, Rosengård, Augustenborgstorget och Almtorget med etablissemang som gamla Mässingshornet (som bytt namn till nåt skånsk-danskt), Restaurang Harem och Pub Almtorget, sen var jag tvungen att ge upp eftersom jag blivit så trött och inte alls lika full som de andra vilket gjorde att jag missade favoriter som Lindängen och Pub Vagabond och kanske framförallt utvärderingen på Nobe. Anmärkningsvärt är att Rosengård inte har ett enda etablissemang med alkoholrättigheter, vilket kan bero på att miljonprogrammet är byggt för att all service ska finnas i ett centrum. Andra sightseeing höjdpunkter på turen var världens största Friskis & Svettis och källaren där polisen för första gången använde buggning för att arrestera någon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0