Onsdag kväll

Lite krasslig i kroppen bänkade jag mig igår framför tvn för att se den helt betydelselösa träningslandskampen Holland-Sverige. Sammanfattningsvis kan man ju säga lass, lass lass, jag började kolla på den gamla Batmanfilmen istället.

Jag vet inte vad det beror på men de här killarna verkar inte alls vara med på noterna, det gällde ju visserligen ingenting men kan någon egentligen förvänta sig att jag ska bry mig när killarna på planen uppenbarligen inte gör det, ett fenomen jag känner igen från ett klubblag som ligger mig varmt om hjärtat. Självklart har jag några funderingar etersom det gäller fotboll, ska man verkligen spela med en 37-årig Henrik Larsson som ju inte kommer vara yngre direkt till nästa Mästerskap och inte ser sjukt taggad ut direkt? Är det inte dags att skaffa sig ett mittfält, Rasmus Lindgren visade ju inte att han är lösningen igår direkt. Skulle det inte vara på sin plats att bestämma sig för vilket anfallspar man tänker använda sig av?

Det är helt enkelt inte så ball med landslagsfotboll längre, fotbollen är oftast sämre än klubblagsfotboll, materialet till det svenska laget är helt ointressant (förutom Zlatan då kanske). Inget av det kommer väl i och för sig inte hindra mig från att engagera mig när de kvalificerar sig till sitt nästa mästerskap och man börjar hoppas på att vår fantastiska organisation ska ta oss längre än gruppspelet.

Jaja, jag får väl trösta mig med att det finns ljus i mörkret, NY och annat göt. För att illustrera hur fint det kan vara tänker jag publicera en bild från sommaren 2007, jag ser tillbaka på det som en väldigt fin tid, tack Börje och Lollo:


Kommentarer
Postat av: Anders

Tror inte du såg hela matchen. Tycker Sverige var bra i andra - det är i dessa matcher som det verkligen känns meningsfullt med träningslandskamper - högt tempo å inte alls avslaget. Dessutom gjorde världens snyggaste frisyr två mål å det kan inte räknas då han spelar i världens tuffaste klubb. Å folk från Pool får inte sina mål räknade - alltså Sverige vann med 1-0.

2008-11-21 @ 00:46:34
URL: http://inneikroppen.blogg.se/
Postat av: Himself

Nej självklart såg jag inte hela andra, det fanns ingen som helst anledning till det efter första. Jag ser poängerna med träningslandskamp men då ska man göra det på riktigt och låta andra än till exempel Henrik Larsson och Petter Hansson spela, de som ändå är säkra på sin plats.

2008-11-21 @ 08:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0