Är det roligt med stand-up?

Jag hade en sjukt bra start på fredagen, plockade lite av flexen för att jag tyckte jag var värd det. Frukost med hela Sydsvenskan från start till mål för att följa upp det med 45 minuter thaimassage och för er lustigkurrars del så varken önskade jag eller fick happy ending på massagen. Ett par grejer med massagebesöket känns helt sjukt; hur kass massösen kan vara på svenska men att vi ändå lyckas kommunicera hyggligt, att hon faktiskt var uppe och gick på min rygg och ändå inte lyckades få ut de värsta knutorna och det kanske värsta av allt är att jag inser när jag ligger där och gottar mig att det här är det närmsta mänsklig närhet jag har fått på onödigt länge.

Jag är inte den killen i världen som uppskattar stand-up comedy mest av allt i världen men i fredags följde jag faktiskt med på en tillställning med stand-up i fokus. Om man sammanfattar det var konfrancieren ok, första killen inte skitbra direkt, andra killen skulle precis lika gärna pratat för sig själv framför spegeln för publikkontakt var inte hans grej (det var ju ingen som skrattade direkt heller). Ett lyft blir ju tredje killen som jag ju faktiskt kommer ihåg namnet på kanske igenkänningsfaktorn eftersom det var Jesper Rönndahl från diverse P3 humor, han var bra, peakade med skämtet om nya resande på tåget vilket ju blir konstigt eftersom vi väl kommit överens om att vi skulle kalla dom romer. Kvällens huvudattraktion var också bra, den där finnen som man har sett här och där André Wickström, en del bra poänger om svenskar i det finska utifrånperspektivet och imponerande att han lyckades upprätthålla intresset i 45 minuter, det trodde jag aldrig. Skönt att ingen av dom var speciellt inne på att involvera publiken, jag hatar sånt skit, man kan ju inte betala för att gå och bli häcklad då kan jag ju lika gärna umgås med mina vänner.  

Kommentarer
Postat av: Petter

Fy fan vad sorgligt det inlägget var emellanåt...

2008-11-18 @ 16:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0