Semesterdagar

Jag blev redan 2006 uppmärksammad på att jag inte fick spara mina semesterdagar och fick därför ta två härliga semesterveckor i början på december, det kändes som om jag ver den enda lediga personen i min bekantskapskrets vilket jag säkert också var, vilket gjorde att det blev lite svårt att få med folk på rock & skoj. Eftersom jag inte blivit uppmanad att ta ut mina futtiga sparade semesterdagar innan det blev 2008 förutsatte jag att jag fick spara dessa futtiga dagar. Men tji fick jag, kommunen valde att sno mina semesterdagar, det känns inte så bra, till saken hör att min anställning blev förlängd from 1 november och eftersom jag passade på att kompa ut två veckor för att resa till Indien och att jag arbetade på ett rätt stort projekt i mellandagarna så hade det dessutom blivit rätt svårt att få ut dagarna trots att det bara rörde sig om fyra. Jag tycker inte att det är ok att jag inte får spara mina surt förvärvade dagar och framförallt inte att de försvinner utan att någon säger nåt, jag kommer säkert få tillbaka dagarna men ska det verkligen behövas tjafsa för det.

image42
Se filmen, det är filmkonst på hög nivå, det bara sprutar karikatyrer och klicheér, underbart helt enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0