Någonting är sjukt

Jag befinner mig för fjärde dagen hemma och försöker kurera min förkylning. Förkylningen är i sig inte speciellt farlig men eftersom jag har varit sjuk sen i början av december höll jag med mina kollegor i måndags då de tyckte att jag borde gå hem eftersom jag varken såg eller lät speciellt kry. Nu känns det rätt mycket bättre faktiskt så jag går väl tillbaka på måndag.

Jag har också försökt att gå till läkaren för att kolla ifall det går att göra något dessvärre helt utan resultat. Jag ringde till min vårdcentral i tisdags och beskrev mina symptom för den snälla sjuksköterskan och fick bara till svar att jag var välkommen på undersökning nästa tisdag om jag inte hade feber så jag susade helt enkelt ner och köpte en febertermometer. Det visade sig ju givetvis att jag inte hade feber och helt plötsligt var det som om man var 10 år gammal igen och kände sig risig men så länge man inte hade feber så var man inte sjuk enligt morsan. Jag har full förståelse för att vårdcentralen inte kan hjälpa alla direkt men om jag är orolig så vore det skönt ifall sjuksköterskan iallafall.

Man kan ju trösta sig med att jag har haft tid att avsluta ett par serier, nu är Black Donnelys, Dirty sexy money och nästan Californication avslutat och dessutom The Wire påbörjad, jag har också hunnit läsa en intressant bok om MC-gängen i Köpenhamn när det begav sig.

Kommentarer
Postat av: Soffan

Prova att säga att du haft oskyddat sex i Afrika. Det ska tydligen göra susen.
På tal om MC-gäng kan jag, beklagansvärt nog, upplysa om att kostnaden för ett MC-körkort ökat med mer än 200%. Jag är ledsen. Vet ju hur sugen du var. Du kanske kan be dina föräldrar om ett bidrag?

2008-01-24 @ 14:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0