Italienska fotbollsspelare och veckans

Jag har den senaste veckan följt en del matcher i italienska cupen mest för att det var den enda fotbollsunderhållingen som bjöds, trots att jag då absolut inte är en vän av italiensk fotboll. Det som är lustigt är att jag ännu en gång får bekräftat att det spelas skittråkig fotboll i det landet men nu ser jag äntligen anledningen till varför, alla italienska spelare spelar som Guti
image45För den oinvigde spelar Guti fotboll för Real Madrid och har typ alltid gjort det utan att någonsin bli ordinarie, mest för att han håller en oerhört ojämn nivå i sitt spel, jag som egentligen gillar Gutis spel har ägnat både en och annan tanke på varför han inte är bättre än vad han är. Problemet med Guti är att han är en helt underbar fotbollsspelare när allting fungerar men alltsom oftast gör han det alldeles för svårt för sig för att det verkar som om varje passning ska vara den avgörande, väntar för länge med passningen, slår en alldeles för svår boll, rör sig på tok för lite på planen osv. Italienska fotbollsspelare gör precis samma sak, står still och väntar på att de kan slå en riktigt nice boll, det är ju tyvärr inte så fotboll fungerar 2007 vilket gör det oerhört bull att kolla på fotboll just från Italien, visst finns det undantag i Inter och Milan i sina bästa stunder (aldrig Juventus, aldrig) och icke att förglömma Lecce när de spelade i Serie A med den galne serben som tränare.

Mycket om lite där ja men veckans iallfall då, det blir utan tvekan:
image46
Roligt att de har släppt ett nyt album, jag har inte hunnit lyssna på den ännu men tror säkert att det är bra. Dessutom har de lyckats med ännu en fyndig titel i "Will not be televised", nästan lika bra som förra skivans titel "Communicate!".


Kommentarer
Postat av: Anders

Tycker Italienska ligan är kass bara för att Arsenal inte spelar där.

2008-01-19 @ 02:48:15
URL: http://www.blogg.aftonbladet.se/6803

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0