Ekonomi

Har bakom mig ett par riktigt trista dagar bakom mig, min privatekonomi har vissa smärre problem med cash-flow. Vet inte vad som har hänt men jag vill iallafall försöka stoppa läckan så jag inte sitter där sista veckan utan ett korvöre, det har jag gjort så många gånger så det inte längre är en efterstävansvärd situation. Det som är positivt och glädjande är att jag kommit igång med att laga mat hemma ordentligt och till och med ta med lunchlåda till jobbet, det är inte dåligt det för en man med min orimligt dåliga självdisciplin.
 
Skoj och rock i helgen då? Nej inte direkt tyvärr, kvällen inleds med födelsedagsfirande för min mor och eventuellt en fortsättning på stans barer i ett annat sällskap så långt ekonomin tillåter vilket betyder inte speciellt långt men nånting får man ju unna sig, nu ser ni det är precis tankegångar som den förra som gör att min privatekonomi inte alltid är på topp. Om jag ska rannsaka mig själv så bör jag nog se fram emot något billigt nöje på lördag kanske något som inte kostar något alls.

image43vs image44
Jag har ändå snusat ett tag nu och länge varit väldigt trogen General förutom en kort period då jag föredrog en blandning av två delar General och en del Grov. På grund av de märkligt många skattehöjningarna på snus så har jag gått över till lågprissnuset Kronan, nu är ju inte Kronan ett lågprissnus längre men igår gjorde jag ett försök för att kolla vad mina smaklökar gillar bäst och konstigt nog är jag nog numera en Kronankille. Jag drar fram den gamla klyschan att jag inte gillar "parfymerat" snus speciellt mycket, parfymerat som för övrigt är en term som kommer från min bror snuskännaren som faktiskt jobbat som snusprovare åt Swedish match, jag skulle lika gärna kunna säga och skriva smaksatt. I vilket fall som helst så är jag väldigt glädjefull över att jag faktiskt föredrar det billigare märket, det är ju inte varje dag det är så.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0