hmm

Eftersom min blogg är välbesökt som aldrig förr så får jag väl försöka fortsätta på den inslagna banan och berätta lite skrönor och tankegångar.

Söndagen var en extra trevlig dag förra veckan det blev nämligen roadtrip. Eftersom jag och Erik led med Kalle för att han var tvungen att jobba en söndag i kombination med av att vi är av nyfiken natur styrde Saaben mot Hallandsåsen och Karls arbetsplats mitt i åsen där det vankades studiebesök. Med Landrover mot åsens mitt, 800 meter tunnel om jag inte minns fel, sen dök det upp en arbetsplats och ett borrhuvud. Fränt att vara mitt i åsen med skittunga grejer som verkade sjukt svåra att få dit, hjälm och stövlar gjorde det inte mindre fränt. Jag skulle givetvis kunna försöka beskriva det mer men det är rätt svårt eftersom man inte är så van vid sådana synintryck men fränt var det iallafall. Efter det gav vi oss ut på jakt efter lunch vilket skulle visa sig lättare sagt än gjort, Torekov är ju vackert i vintersolen, lite blåsigt kanske, men ett ställe som kunde servera söndagsmiddag till oss hade de minsann inte. Båstad var lite mer öppet och kanske inte riktigt lika idylliskt kanske mest för att jag tyckte det luktade brat men efter mycket om och men hittade vi ett thaiställe som överraskade genom att ha en fantastiskt trevlig vårrulle och väldigt trevliga varmrätter. Sen gick det bara utför, först ner för Hallandsåsen sen en traumatisk upplevelse på Väla köpcentrum, jag hade ändå rätt höga förhoppningar men hamnade i värsta söndagshysterin, friskis & svettis uppvisning, skrikande barn, folk som pratade konstigt, helt plötsligt gillade jag inte köpcentrum längre.

På tal om något helt annat slog det mig häromdagen att jag mycket väl kunde vara yuppie. Om man ska hårddra det är det ju en förkortning för young urban proffesional och det är ju precis det jag är även om jag inte känner mig som en yuppie, jag föreställde mig betydligt mycket mer kokain och snabba klipp. Så hur är det nu, är jag en yuppie? Och om jag är det är inte du det också då? Tacksam för svar.   

Kommentarer
Postat av: Mattias

Har inte yuppie konceptet ersatts av DINK? och visst, du har inga barn, men du har fan ingen dubbel income heller.

2008-02-05 @ 09:29:39
URL: http://www.myspace.com/mattiashj
Postat av: Himself

Upplys mig, vad fan är DINK och måste man ha dubbel inkomst för att bli yuppie, jag fattar inte.

2008-02-05 @ 09:48:53
Postat av: Mattias

Dubel Income, No Kids. Alltså den ultimata målgruppen för högstatus symboler och produkter som vänder sig till den urbana människan. Tex. bilen smart är riktad mot DINKS, två vackra höginkomsttagare i innerstan som bor tillsammans men som varken storhandlar eller behöver bilstol.

2008-02-06 @ 09:40:07
URL: http://www.myspace.com/mattiashj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0