Så här i julkalendertider tänker jag vara sämre

Jag hade faktiskt tankar på att ha en julkalender här också men som så mycket annat föll det litegrann på att det helt enkelt inte blev av. Annars är det ju spännande att följa festivalernas kalendrar Hultsfred började starkt med massa Vinterdäck släpp som kanske inte är min favorit men många andras, Arvika körde på Kalle och chokladfabriken, inget som är skitspännande för mig hittills men det kommer nog.

Årsbästalistan börjar närma sig med stormsteg, svåra val hittills men Veronica och Portishead känns givna, bubblare finns det gott om, Håkan Hellström, Atmosphere, Chords, Raphael Saadiq, Jamie Lidell, Glasvegas, Fleet foxes, Joel Alme, Girl Talk, Gnarls, Vampire weekend. ett tydliggörande är att det gäller de 10 subjektivt bästa låtarna och inte albumen vilket gör att vissa anser den vara meningslös och jag och de andra som gillar konceptet är dumma i huvudet. Jag förstår invändningen att det egentligen är albumen som räknas, det är ju en mycket större konst att göra ett helt bra album, men nu är det som det är.


Kommentarer
Postat av: Lii

Känns jävligt gott att du har Vampire Weekend, favoriter här hemma hos mej.

2008-12-03 @ 17:05:48
Postat av: Anonym

meningslöst med bara låtar asså.

2008-12-04 @ 09:13:43
Postat av: el molgan

Visst ar latar meningslosa. Skulle helst se att albumen var helt utan latar eftersom de ar sa meningslosa.

2008-12-05 @ 00:06:23
Postat av: Stefan K

Jag ser inte tjusningen med att lista saker. Men det kanske blir en trevlig kväll för er.



Stefan

2008-12-05 @ 09:16:30
URL: http://karnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0