Årets julklapp

Min favoritleverantör på jobbet har lämnat årets julklapp, jag landade både en scarf och ett par manschettknappar, lyxigt värre, synd bara att jag bara har en skjorta som kräver manschettknapp. Det är sådan saker som förgyller vardagen, igår var också reggaedag på kontoret iTunes fick bara jobba med det som var betecknat reggae i iPoden och klarade sig rätt hyfsat ändå lite off från väder och så men det piggade upp ändå.


Årets julkklapp till mina föräldrar är inte alls lika spännande men får mig osökt att tänka på en rolig detalj om föräldrar. Föga spännande blir det en diabildsscanner som mina föräldrar ska bli glada över denna julen, smart egentligen eftersom det är enda chansen att någon någonsin igen ska kolla på de bilderna, det känns som om att släpa fram en duk och projektor inte hör 2000-talet till. Om man gör en snabb inventering av deras upplag av bilder hittar man 8 lådor bilder på min syster, 2 på min bror och knappt 1 på mig, nu låter jag som en bitter person men det är jag inte för att det är så fantastiskt roligt att höra mina föräldrar försöka förklara detta fenomen och som ni kanske förstår blir det rätt svajigt. Det är också en av de små detaljerna som får mig att le i vintermörkret.   


Kommentarer
Postat av: el molgan

Vad snackar du om? Dia ar framtiden!

2008-12-09 @ 21:27:41
Postat av: Lii

För att väga upp detta ger du dem självklart en helfigursbild i guldram att sätta upp över sängen där du har på dej din fina skjorta som kräver manschettknapparna och scarfen, och förhoppningsvis ett par byxor. Kan bli konstigt annars.

2008-12-10 @ 14:15:21
Postat av: Petter

kortbyxor, enligt kolonialt mode.

2008-12-12 @ 08:42:26
Postat av: Otto

Jag tycker/kräver att en sådan man av sin tid (2000-talet) gör en årsbästa låtlista till spotify som jag kan använda mig av... snälla.

2008-12-15 @ 21:18:13
Postat av: Otto

Jag tycker/kräver att en sådan man av sin tid (2000-talet) sätter ihop en årsbästa låtlista till spotify som jag kan använda mig av.... snälla.

2008-12-15 @ 21:20:33
URL: http://web.me.com/otto.linda/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0