Måndagsmatch

Jag har ju tidigare beklagat mig över våra franska samarbetspatners ovilja att förstå att vi faktiskt kan göra ett riktigt bra jobb med skateboardtävlingen. Igår fick de igen för riktigt gammal och mogen ost, deras representant var här och skulle kolla av lite hur det går och i stort sett varje invändning eller frågetecken han hade bemöttes av"vi har redan diskuterat det här, vi gör så här". Tji fick han för att försöka komma hit och styra upp oss.

Vilken kväll det var i måndags, trots en efterhängsen bakfylla som inte gav med sig förrän måndag eftermiddag begav jag mig till Halmstad för att se HBK-MFF, det var värt det. Trots att HBK rättså omgående grisar in ett mål tappar vi inte humöret utan maler bara på och ser snarare ut som hemmalag än bortalag. När jag i pausen smsar med Naveen förutspår jag att killarna taggar upp i paus och gör två snabba sen är det klart. Det blev ju nästan så, när det blir 1-2 i sjuttionånting är matchen välförtjänt i  MFFs händer och eftersom Halmstad bara har haft ett anfall så känns det rätt bra. Sen blir det ju rätt trist i den 87:e när Halmstad gör ett nästan likadant mål som sitt första, Sankan tveksam, Berras markering tveksam. Sen blir det ju bara gör i 91:a när Labinot gör precis det han ska. Synd bara att jag inte har kunnat se något av målen MFF gjorde, man ser ju inte ett skit ifrån motsatt kortsida och killarna med storbildsskärmen verkar har glömt reprismaskinen hemma. Sammanfattnignsvis kan man nog säga att det finns potential för att bli ett bra år.
Ett stort plus till HBKs tifo som bestod av två svarta och en blå sopsäck, verkligen imponerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0