Bättre sent än nästan

Var på match i måndags, det var inte så ball, MFF är tyvärr sjukt dåliga för tillfället. Har haft svårt att sätta fingret på vad som har varit så dåligt innan men nu känns det självklart, det är tyvärr Sören. Det finns inte någon tillstymmelse till system att falla tillbaka på, ingen trygghet överhuvudtaget eller någon idé på hur det här ska fungera överhuvudtaget. Jag vill givetvis inte att det ska vara så.
 
Det som faktiskt var lite intressantare var Supras manifestation. För den oinvigde så råder det en tvist i MFFs supportergrupper hur man ska agera i en situation som klubben hamnat i. Som jag har förstått det går det i korta drag ut på att MFF support vill stötta sitt lag i alla väder när man befinner sig på stadion och framföra eventuell kritik i andra forum, Supras anser att arenan är den enda platsen att framföra åsikter både positiva och negativa. Följden blev att Supras omgrupperade till västra stå, faktiskt en för mig förvånande stor mängd supporters var där, vad resultatet blev vet jag inte. Det enda jag vet är att "avgå Åkeby" banderollen var på väg upp strax efter den bedrövliga första halvleken men togs ner efter Juniors mål, det såg rätt löjligt ut.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0