Så var det fredag igen

Ett spännande inslag som verkligen förgyllde min onsdag var fotbollskvällen hos Vickan. Korvgrillning i oktober är något som alla borde ägna sig åt, att stå ute och dricka folköl medans man grillar kändes så göt grabbigt och trevligt. Tyvärr så hade ju svenska landslaget bestämt sig för att vara ännu sämre än vanligt och envisas ju också som vanligt att spela med den värdelösa Anders Svensson så kreativitet i laget blev det ju inte tu tal om. På grund av vissa hälsoproblem var jag tvungen att avvika i paus men genomled andra halvlek hemma, inte heller denna gav någon speciell mersmak.

Då var det väl dags att dra igång en " Free Amy" kampanj eftersom Amy Winehouse enligt uppgifter ifrån skvallerpressen är arresterad för narkotikabrott i Norge, kanske ingen skräll direkt, men jag gillar verkligen hennes skiva så jag hoppas hon kan följa upp den med ännu en bra istället för skvallerpressrubriker.

Träffade en gammal god vän förra veckan, det var ett tag sen så det var verkligen på tiden. Hon hade plockat upp en gammal tråd med att brinna för framförallt politiska frågor, absolut inte så det stör men ändå rätt tvärt emot mitt nuförtiden svaga politiska engagemang. En gång för kanske ett halvår sedan sa jag att det fanns två politiska frågor som jag kunde tänka mig att engagera mig i nämligen mot alla former av religiösa friskolor och ja just det vad fan då. Jag har alltså numera bara en fråga politisk fråga som jag riktigt bryr mig om och det är främst för att jag starkt ogillar de allra flesta formerna av religion, ska det verkligen vara så?

Efter mycket om och men fick jag förlängd anställning, kanske på tiden eftersom min gamla gick ut den siste oktober, men nu är det klart iallafall att jag får stanna till 30/9 nästa år, det känns skönt. Sen klockade jag in på en liten nätt löneförhöjning på 2400 också vilket ju inte smakar helt fel, det är ju en höjning som känns i plånboken. 

Nu är det nära, Indien nästa vore kanske bra att boka biljett.

Förra veckan var det MF Doom som låg bäst till i spelaren, nu tror jag nog att det är Explosions in the sky som ligger bra till.  

Nä vet ni vad

Kommentarer
Postat av: el molgan

Explosıons ın the sky haller defınıtıvt ı langden! Hor av er nar det ar dags for bıljettboknıng!

2007-10-19 @ 20:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0