Synd att det skulle bli så

På de 18 månaderna jag har haft detta jobbet har jag nästan alltid tyckt att det ska bli roligt att gå till jobbet på morgnarna, ändå ok arbetsuppgifter framförallt trevliga arbetskamrater och en atmosfär som gör det roligt att lösa problem som dyker upp i projekten.

Tyvärr är det inte så längre, iallfall inte för tillfället. Ledningen har på det senaste lyckats uppnå; en otrygg personalgrupp som varken kan eller vill lösa problem eftersom ingen vet vilka förutsättningar som gäller, ännu sämre framförhållning än vanligt eftersom det överhuvudtaget inte är någon som fattar strategiska beslut, en obalans i resursfördelningar som bara leder till missnöj också för de som blir förfördelade. Och detta är bara på gruppnivå om man ska se till individers uppfattning om hur de blir behandlade så blir det inte bättre. Jag är kanske en av dom som är minst utsatt eftersom jag håller min berömda låga profil som grundas i en långt gången konflikträdsla.

Nä fy fan hoppas att saker och ting ändras snart annars får man väl söka sig någon annanstans   


Kommentarer
Postat av: p-skum

En långt gången konflikträdsla.Kul.

2007-11-07 @ 14:58:00
Postat av: Miss U.

;-)

2007-11-08 @ 21:11:40
Postat av: Soffan

Vad trist. Att det fortfarande är så. Om det verkligen gått så pass långt att du funderar på något annat, så borde du kanske utmana din konflikträdsla först. Upplys ledningen om din åsikt. Det kan ju knappast bli sämre om du ändå tänkt lämna stället. Folk har en tendens att ta till sig vad konflikträdda människor har att säga. Eftersom de oftast bara går runt och håller käft. Sista stället de förväntar sig missnöje från.

Kom igen nu! På med Möller-brillorna och kör ett race. Nej men allvar. Se till att lösa det här. Det har varit kass på jobb rätt länge nu. Eller hur?

2007-11-11 @ 12:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0