Filéfrossa

Så här fint såg det ut när jag, Kalle och Mårten begav oss ut på äventyr i onsdags
image40
Det var nämligen dags för premiär för mig i gebitet filéfrossa, bara namnet får det ju att vattnas i munnen. Det som vankades var salladsbuffé, stekt potatis, potatisgratäng, rödvinssås, bearnaisesås, grönpepparsås och så huvudnumret oxfilé, fläskfilé och kycklingfilé. Jag kan inte klassa det som en måltid utan snarare som en upplevelse utöver det vanliga, tyvärr inskränkte sig mina besök vid salladsbuffén till haricot verts men jag tycker nog att det var fullt tillräckligt för helheten. 

Vissa kanske tycker att konceptet verkar lite i överkant och att man kanske inte skulle ägna sig åt frosseri som ju bekant är en av dödssynderna, just då kändes det inte speciellt aktuellt utan man sögs in av stundens allvar, dessutom var det ju trevligt att vara mätt långt in på torsdagen, sammanfattningsvis skulle man nog kunna säga att Atkins skulle vara stolt över mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0