Jodå såatt

En liten reflektion efter min promenad på stan under första maj. Under de senaste åren har man hört från flera håll att evenemang borde få bekosta sina polisinsatser själva, framförallt festivaler och idrottsevenemang då. Det kan kanske finnas vissa poänger i det förutom den lilla detaljen att man lika gärna kan skita i att arrangera nåt roligt eftersom det blir för dyrt att betala polisen.

Men vem ska bekosta polisinsatserna under första maj? Jag har nog aldrig sett något så polisintensivt som första maj och då har jag ändå varit på ett par festivaler och fotbollsmatcher. Tror nog att det var minst lika mycket poliser på stan under första maj som innan MFF-aik och vad jag läsa hittills verkar det inte skapa någon debatt alls, alltså får politiska manifestationer kosta hur mycket skattepengar som helst men idrottsevenemang inte något alls eller?

Nu kan det ju tolkas som om jag är kritisk mot första maj, så är det inte, jag vill bara att det ska vara samma villkor för alla som vill göra nåt folk gillar oavsett vad syftet eller ändamålet är.

Kommentarer
Postat av: elmolgan

Har han skrivkramp? Vill se lite mer inlägg!

2007-05-12 @ 22:57:00
Postat av: Miss U.

Håller helt och hållet med Mr Coolio el molgan ...

2007-05-14 @ 19:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0