Inte direkt skrivkramp men....

...rätt mycket att göra på jobbet. Har haft ett par hysteriska veckor på jobbet men nu verkar jag ha brottat ner det med en halvnelson, för övrigt det grepp som gjorde att Frank Andersson tog hem os-bronset i brottning vid OS 1984, medaljen gav han senare på kvällen bort till en taxichaufför, man kan ju misstänka att Frank hade firat litegrann.

Jag ler fortfarande i mjugg över att the ark hamnade på en hedervärd 20:e plats i eurovisionschlagerfestivalen, det kan gott det svenska folket ha efter att ha gått på hypen runt detta evenemang. Tyvärr ledde mitt schlagertittande till en rätt illaartad fylla, jag skyller på Bosniens bidrag som fick mig att cykla hem efter flaska Zaranoff, vilken fick mig på god väg mot undergången. Gick på en trevlig hemmafest som vi kanske inte var riktigt inbjudna till men som den trevliga pricken jag kan vara när jag sätter den sidan till så blev det trevligt.
 Det ser ut som om jag har fixat ett nytt vikariat på mit jobb vilket gör att jag vet vad jag ska göra i 1,5 år till, det känns ju oerhört trevligt eftersom jag ändå gillar mitt jobb. Framförallt som idag när jag hade ett möte som inkluderade en fantastiskt trevlig hotellfrukost.

Nu väntar hif-MFF, ett trevligt litet lokalderby som givetvis kommer sluta med Malmöseger. Matchen kommer avnjutas på Nya Tröls, ett fantastiskt etablissemang som jag varmt rekommenderar ett besök på.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Ok, jag är deltidsarbetslös i drygt två månader till, så jag har lite tid över att fundera på saker och upptäcka nya saker. Så varför skriver jag här? Jo, jag har äntligen hittat svaret på gåtan varför man får kyrktidningen fastän man inte är med i Svenska kyrkan och fastän man ber snällt på sin dörr att man inte vill ha reklam. Upptäckte igår att en fluga lyckats ta sig in i min lägenhet, måste varit den första sedan jag flyttade från Barrvägen (vilket är lääänge sedan nu) för att jag hittade inte min flugsmälla som jag var övertygad om att jag ägde (jag hade den sist på Barrvägen, det var en gul en). Iaf så hade precis Kyrknytt kommit och tidningar brukar ju bli ett subsitut för flugsmällare, kanske inte världens bästa, men ändå. Tog mig ett försök med Guds tidning att ha ihjäl flugfan, och idag så såg jag en till i lägenheten, letade igenom returpapperspåsen, hittade min kristna tidning och fick den nya flugan på första försöket. Så där är det gott folk, det absolut bästa medlet för att döda flugor är att ge dem Guds budskap, de är helt enkelt inte skapta för att stå emot det (mest troligt så finns det en passage om detta i bibeln, men jag har aldrig läst den så jag kan inte vara säker). Och det bästa är att man inte förstör den där tidningen som kostar sjukt mycket pengar att beställa från England eller whatever för att ingen i Sverige vill läsa om den absolut minsta subkulturen som finns eller dylikt, utan man förstör något man ändå inte skulle läsa. Nu vet ni!

2007-05-28 @ 23:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0