Överseende, glöm det!!!!

Det finns få saker som får mig så förbannad som svenska kyrkan det som möjligtvis kan bli värre är när deras förbannade tidning dimper ner i min brevlåda. Folk som besökte min lägenhet i Hultsfred lade kanske märkte till kompletteringen till Ingenreklamlappen som löd kristna budskap är också reklam!!! Detta med anledning av att Jehovas ansåg sitt budskap vara viktigare än Elgiganten och ändå lämnade sin förkastliga broschyr i min brevlåda.

På min dörr står det ingen reklam ändå hittar jag svenska kyrkans tidning Amos på mitt hallgolv, dryg som jag är mailar jag den enda kontakten jag hittar nämligen amosredaktionen med en fråga varför jag  får deras tidning som ju rätt upp och ner är reklam för svenska kyrkan och dess budskap. Som svar får jag att svenska kyrkan på min ort valt att dela ut tidningen genom att använda postens gruppförsändelsesystem för samhällsinformation som man inte kan undanbedja sig. Sen avslutar Anneli Eriksson med att be mig ha överseende med att jag får hem tidningen och slänga den i papperskorgen, GLÖM DET!!!

Nu har jag mailat posten och undrat hur svenska kyrkan kan hamna i kategorin samhällsinformation. Jag misstänker starkt att det jag håller på med inte kommer ge någon effekt på någonting men alltid kan man vara en nagel i ögat på någon tjänsteman.

Mina mail är väl antagligen lika välkomna som amos är på min hallmatta

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilken snygg blogg du har! :D Jag ska följa din blogg och läsa mycket av den. :)

ha det!

2007-03-28 @ 16:21:00
URL: http://silencerosemarie.blogg.se
Postat av: miss umnaja

ja mann!! gib ihm!!!

2007-03-29 @ 10:00:51
Postat av: miss umnaja

ja menar: bra gjort, ta dom bara!!

2007-03-29 @ 10:01:46
Postat av: Anders

Bra grabben - den lille mannen mot systemet!

2007-03-29 @ 12:07:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/6803
Postat av: Tobbe

You go girl!!!

2007-03-29 @ 13:19:05
URL: http://www.skrikhult.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0