Erik recenserar film

140667-13140667-12Jag är inte överförtjust i film , jag får svårare och svårare att motivera mig att lägga mellan 1,5-3 timmar på en film helt enkelt. Igår försökte jag söndagsunderhållning var på agendan så Erik och jag försökte oss på "Night at the museum", det gick inte så bra eftersom den var bull eller till och med överbull så vi stängde av efter typ en halvtimme, har man inte ens fnissat åt en komedi efter den tiden finns det inget val. Nästa film till rakning var "Apocalypto", samma historia här, visserligen inget skratt tilltänkt men en film helt utan tempo eller intressant tema efter en halvtimme då kan man inget annat än att stänga av.

Vissa säger "det är inte hollywoodfilmerna som är dåliga det är drogerna" och efter misslyckandet att avnjuta fim igår kan jag inte annat än att hålla med, men ska man verkligen behöva knarka för att få någon behållning av en film? Eller är det kanske dags att slå näven i bordet och sluta se fim helt? Min första åtgärd kommer iallafall vara att ta ett ännu större steg ifrån filmer som innehåller Ben Stiller eller filmer regisserade av Mel Gibson, inte att knarka.  

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Tycker jag du är lite hård... ta och fixa fram The Departed och njut istället!

2007-03-13 @ 09:44:38
URL: http://www.skrikhult.se
Postat av: Himself

Jo jag har sett Departed och tyckte den var bra, men det är ju bara en av hur många, det är för mycket skit som görs helt enkelt. Ser visserligen fram emot Last king of scotland, Forest Whitaker är ju bra och dessutom har han ett lazy eye.

2007-03-13 @ 10:49:22
URL: http://danishmf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0