Helgens aktiviteter

Som grädde på moset efter en tids slit begav jag mig till Hultsfred och dess rockfestival i torsdags, egentligen helt utan förhoppningar och slutkörd befann jag mig helt plötsligt med en öl i handen i solskenet, inte helt fel faktiskt.

Tycker nog att festivalen har blivit lite väl utskälld i media, så jävla dåligt var det inte, klart att det var ett mellanår framförallt publikt, men det klarar sig nog. Har faktiskt inte sett sjukt mycket som var riktigt bra men det gör inget, förväntningarna är rätt låga nuförtiden. Väldigt roligt att se Säkert!, jag gillar ju det kanske inte 100% ännu men ett par gig till så blir det riktigt bra, Bonde do role var helt klart den största behållningen i mina ögon bra drag i teaterladan som tidigare på dagen hade tagit emot BLS som inte var alls lika dåliga som jag kom ihåg, men den testosteronstinna rocken tilltalar ju inte mig som bekant. Roligt på ett sätt och tråkigt på ett helt annat var att Timbuktu var behållningen på Hawaii, resten av mastodonterna tyckte jag var rätt släta men hela sveriges hiphopdvärg och hans orkester övertygade som vanligt, de svänger helt enkelt sjukt bra, roligt också med Mapei som sidekick, vet inte ifall det är permanent men det var göt iallafall, hon gjorde dessutom tidigare på dagen en riktigt trevlig spelning på Stora dansbanan.

På tal om testosteronstinn rock var en av överraskningarna Wolfmother som verkligen övertygande trots att konceptet rätt lätt hade kunnat bli hur tråkigt som helst. På tal om hur tråkigt som helst var det trist att se Amy Whinehouse i det packade skicket, jag förstod inte alls vad hon sa i mellansnacket men tydligen sa hon nåt om att det varkade vara en bra festival eftersom inte alla hade lustiga hattar som i osmaklighetens högborg Tyskland och det har hon ju väldigt rätt i. Till hennes försvar måste ändå sägas att fyllan inte gick ut speciellt mycket över hennes sånginsatser annars hade det varit en katastrof, sen var hon ju jättesnygg också.

Förutom musikunderhållningen är det ju trevligt att träffa en massa folk och ta ett par glas, torsdagen blev det många glas och mycket folk men jag klarade mig ändå med äran i behåll tycker jag.

Sammanfattningsvis var det bra, det hade verkligen inte skadat med en lite bättre uppladdning för min del eftersom jag redan på fredag kväll började känna mig helt slut, men som vanligt kan man ju inte få allt men det hade ju varit roligt att få mer.

Jag tror nog att helgens höjdpunktvar när Mattias berättade historien om när hans mamma outade honom, världsklass helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0