Bojkotta Arvikafestivalen!!!!!!!!!!!!!!!

Spanande lite på att åka till Arvika och kolla lite band om ett par veckor, men det var ju inte fantastiskt upphetsande band, habilt men inte direkt spännande för en kille som mig.

Vad har då detta med en bojkott att göra, jo att de har bokat infected mushroom, vilket ju i sig inte är en anledning till bojkott utan det faktum att de är från Israel. Jag gör väldigt få politiska statement men min Israelbojkott är tar jag på största allvar så ofta jag kan, jag säger inte att jag är hundraprocentig men undvieker iallafall avocado och apelsiner från Israel. Har verkligen inte alla argument eller den bästa av insikter i den infekterade situationen där vid medelhavskusten men min känsla är att det råder en oerhört skev maktbalans i landet som sidan med övertaget inte är sena att utnyttja.

Om jag hade fått bestämma skulle jag vilja ha en total bojkott av Israel, liknande den som var mot Sydafrika, hela världen (eller iallafall de flesta) borde visa att det inte är ok, de har haft över 50 år på sig att sluta bråka men det verkar inte funka så bra. Världssamfundet kan ju inte lägga sig i ett lands inre angelägenheter har jag fått lära mig, eller hur var det i Irak där verkade det passa, men det borde iallafall visa att det inte är ok. 

Misstänker att just infected mushroom har väldigt lite med konflikten i sig att göra om de nu överhuvudtaget är verksamma i sitt hemland men tyvärr i min bok går bokningar av dom bort. Det borde också en eurovisionsschlagerfestival med Israel, ett em kval i fotboll och allt annat som inbjuder Israel till någon som helst närvaro i världssamvaron att göra.

Så det så. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0