Min trogna vän Pilen

Min trogna vän Pilen
Eftersom mitt fina däck med vita sidor exploderade strax innan nyår har jag varit tvungen att använda mig av diverse lånecyklar, både Mårtens Nordstjernan och gatukontorets Rex, vilket har fått mig att inse hur bra min Pilen är. Mårten tar ju alltid chansen att baktala den fina gåvan från Hultsfreds kommun men nu när jag cyklade hem den från däck och sadelreparationen var det en fröjd jämfört med de andra tungtrampade gamla häckarna, tyvärr har rosten gjort en stödbyte svårt men med en vinkelslip ska det nog gå. 

Incidenten har också lett till en insikt om hur tråkigt det är att gå från mig och ner till stan vilket gör det ännu roligare att Pilen är tillbaks   

Har lyckats uppnå en viss fixarstatus på min tillfälliga arbetsplats Vinterland men tog ett steg tillbaka igår då jag inte lyckades få igång varmvattenberedarna, egentligen inte så konstigt eftersom jag lider av kronisk tumme mitt mitt i handen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0