Så kan man också spendera en helg

Jag gillar inte alls att det blev så men i lördags kväll såg jag och ett gäng på melodifestivalen (jag fick böja mig för majoriteten trots att det var i mitt eget hem) med blandad behållning. Själv tyckte jag att det mesta lät skit utom den där discodängan vars upplägg inte har kännts fräscht sen innan Palme dog men sen är jag väl inte den tilltänkta målgruppen heller. Det som var absolut roligast var Slöves förhandstips på vad som skulle gå vidare som vanligt prickade han in 4 av 4, den mannens kännedom om schlager och dess relation till svenska folket liknar fan ingenting. Som tur är varar ju inte spektaklet så länge utan det gavs plats för andra roligheter under kvällen, det roligaste var nog diskussionen om hur man festar eftersom vi egentligen bara super tillsammans innan de flesta går ut. Jag ville mena på att det måste finnas en aktivitet som singstar eller organiserad dans eller nåt för att det skulle kallas att festa vilket på outgrundliga vägar ledde till att en armbrytningstävling ägde rum, mycket speciellt. Jag avrundade kvällen med att som vanligt inte följa med ut på lokal vilket är rätt skönt eftersom jag var rätt mör på söndagen ändå.

Jag har också hunnit med att gå på MFF:s första träningsmatch för året. Riktigt roligt att se nyförvärven och att vara så nära planen och kanske framförallt pigga ben på spelarna, bara denna träningsmatchen var roligare än alla de andra förra året. Ett litet minus var att det var så förbannat kallt, den varma chokladen med rom skulle jag nog tagit med mig till plats istället för att avnjuta den hemma.   


Kommentarer
Postat av: Anna

Ähh.. det där var ju hur lätt som helst att pricka in!! =)

2007-02-12 @ 17:52:38
URL: http://annat.bloggagratis.se
Postat av: Anders

Nästa gång blir det grönsaksstavar å bål - då festar vi grabben. Vi borde också göra oss i ordning tillsammans - typ ta deodorant samtidigt å skvallra.

2007-02-12 @ 18:19:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/6803
Postat av: Himself

Men vad hände med den gemensamma aktiviteten, hur ska man kunna festa utan den obligatoriska gemensamma förfestaktiviteten!!!!

2007-02-13 @ 08:44:23
URL: http://danishmf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0