Mi vän Pilen del 2

140667-7Efter en ytterst förvirrad måndag på jobbet kom jag hem och skulle ha lite omvårdnad om min vän Pilen, stödet har gett upp efter 6 år så det är helt enkelt dags att byta ut det. Jag visste att det inte skulle bli en helt lätt sak eftersom jag i tidigare försök dragit skruven rund men med gott mod gav jag mig på muttern med en bågfil, det kan ju inte ta sjukt lång tid, trodde jag. 2 timmar senare ringer jag Mårten för att fråga ifall han kan ordna en vinkelslip men istället erbjuder han sin hjälp för att ro det i hamn. Det gör vi också efter ännu mer bågfil, metallborr, hammare, bändande, svärande och allt annat jävligt du kan tänka dig. Nu har jag ett nytt stöd, Pilen är återigen som ny och jag har återigen lärt mig läxan att man inte ska försöka sig på något utan rätta och rejäla verktyg.  

Kommentarer
Postat av: Anders

Min farsa har sagt en gång: "Man klarar de mesta med för avsikten korrekta verkyg".

2007-02-27 @ 22:02:30
URL: http://blogg.aftonbladet.se/6803
Postat av: Anonym

Din far verkar vara en väldigt klok man

2007-02-28 @ 08:09:36
URL: http://danishmf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0