Grunden till allt

Grunden till alltIgår hade jag förmånen att få avnjuta Youngblood brass band live igen. Det var jättebra, igen. Vet inte riktigt vad man ska säga, ibland känns de som ett gäng musikhögskolestudenter (vilket jag gissar att de flesta har varit) och ibland som en go gäng som bara kör lite. Oavsett hur det känns svänger det oerhört hela tiden.

Tyvärr finns det negativa aspekter av det hela också, Mackan hade som vanligt slarvat med någon som vänder vax så som den snälla killen jag är ställer man givetvis upp. Alltså ställer jag mig i dj-båset lite innan 21 och tror att det blir en lugn kväll eftersom bandet ska börja 21.30 vilket jag vet säkert kommer landa på runt 22 istället. Av någon outgrundlig anledning drar de ut på det fantastiskt länge så de går inte på förrän runt 23 vilket gör att jag börjar få lite panik med mina 10 skivor, med tanke på att lokalen var full från iallafall 22.30 kändes det otroligt onödigt. Jag vet inte, jag kanske är en gnällspik, men så jävla svårt är det inte att hålla en annonserad speltid, eller i varje fall försöka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0