Påskhelg

Inledde påskhelgen med att på långfredagen förvandlas till demolerande byggnadsarbetare i min fars regi, det var inte skitball att plocka ner takplåt när det blåser rätt mycket och jag precis upptäckt att jag har anlag för höjdskräck. Men men, jag överlevde med en djävulsk träningsvärk som enda sviten.

Vissa förstår vad jag menar när jag säger att det var självklart för mig att åka till Borås på påskafton, andra inte. Det var givetvis dags för bortapremiär för Malmö FF mot elfsborg, en liten tur jag gav mig på tillsammans med Vickan, Felicia och Jimmy. Fyra timmar i en bil är ju inte skitroligt men jag var iallafall rätt taggad när man äntrar borås arena. Sammanfattningen skulle kunna vara att vi kunde vunnit, domaren hade crack i pipan, elfsborg är ett oerhört osympatiskt lag och jag gillar att falla för grupptrycket i ett så här positivt sammanhang. Tack Borås för att du visade dig från din bästa sida och avbröt solskenet strax innan matchstart och sen bjöd på regn och snö i 90 minuter, jävla skitstad. Fyra timmar som blev till sex timmar i en bil efter att bli tvungna att stanna på motorvägen för en bilolycka, trist avslutning på en trevlig dag.

Kalle kom på besök i söndags så vi begav oss ut för att proviantera lite, vi avslutade icabesöket med att köpa vars ett trisspaket för att pigga upp stämningen. Det var smart eftersom det visade sig vara 2050 kronors vinst på lotterna, jag som hade lite dåligt samvete för att ha köpt mat för 450 spänn till en måltid men det kändes helt plötsligt värt. Sen körde vi igång ett långkok med mycket rött vin, kött och stekt fläsk, resultatet blev fantstiskt när vi toppade av med steklök, svamp, starka korvar och paprika. Pressad potatis, vilket genidrag!

  

Kommentarer
Postat av: Anders

Jag sa ju det - det är alltid skitväder i Borås! Ser fram emot att ta visa MFF vad som är gött på Gösavallen om ett par veckor!

2007-04-10 @ 11:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0