Kampen forsätter!!!

Nu har jag äntligen fått svar från Konsumentverket angående varför jag får svenska kyrkans tidning Amos i min brevlåda, svaret var precis som jag trodde inte tillfredsställande. Nu har både Posten och Konsumentverket upplyst mig om att tidningen hamnat i gruppförsändelser som är till för samhällsinformation, politiska organisationer och ideella organisationer men fortfarande inte motiverat hur svenska kyrkan kan hamna i något av dessa facken.

Nu undrar ju ni osökt varför jag lägger ner så mycket tid på det här? Det enkla svaret är att jag inte gillar svenska kyrkan, framförallt inte när de agerar som en statskyrka. Jag tycker att det budskap de försöker förmedla med sin tidning är strikt reklam för deras trosuppfattning och alltså hör tidningen inte hemma i min brevlåda som är märkt "reklam nej tack". Svenska kyrkan (och postadministrationen också tydligen) tycker sig alltså vara viktigare än Siba eller Elgiganten och kan därför kringgå min önskan om att inte mottaga reklam, det är fan inte ok. Post & telestyrelsen är nästa instans vi får se ifall det ger något resultat.

Såg bara andra halvlek av manchester united- Milan men det jag fick se var iallafall trevlig fotbollsunderhållning, jättebra faktiskt, nu när allsvenskan har kommit igång är det befriande att se två lag som verkligen kan spela fotboll både framåt och bakåt.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Jag håller på dig! Fortsätt kampen!

2007-04-25 @ 13:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0