Bussreflektioner

Satt på bussen på väg från Jägers och kom på mig själv med att le litegrann, misstänker att vädret är boven i dramat för hur skulle det se ut om alla gick runt och log hela tiden.

Samma busstur fick mig att uppmärksamma byggnadsfackets nya annonskampanj på reklampelare över hela stan. Jag har länge undrat varför byggnads har en reklamtavla på en travbana och kanske ännu mer varför metall har haft en spot längs sargen på Målilla motorstadion, när bägge främst har gått ut på ungefär  "stolt, stark och trygg". Det visar ju främst hur fantastiskt omoderna fackförbunden är i sitt tänk och faktiskt får skylla sig själv att folk inte går med i facket, någonting med flexibilitet så att alla både kan och vill vara med hade kanske varit mer på sin plats. Jag skulle ärligt talat blivit skitförbannad om mitt fackförbund gjort en så värdelös kampanj för säkert rätt mycket pengar (därför kommer väl SKTF göra nåt sjukt dumt i det närmsta).

Återigen gav bussturen tillfälle till tänkvärda saker som hur bra Weezers "Pinkerton" är, hur bra Her Majestys "f.u.n.e.r.a.l" är och kanske framförallt att det aldrig går att slå Al Green på fingrarna.

Tänk vad mycket man hinner med på en kvart på bussen, hade en ide om en serie blogginlägg om vad det är för fel på amerikaner också efter att ha fått flashbacks från mina resor där, men vi får se det dyker väl upp om det var en bra ide.

Florens är på gång igen, vår manager har antagligen hittat ett gig till oss i Linköping. Vi skall väl bara hitta en trummis och repa lite grann så kör vi igen, hoppas det i så fall blir med entourage denna gången också vårt crew förra gången var det världsklass på. Nu ligger ju min favoritlåt med Florens uppe på myspace, kolla in Satanic laughter här!  

Det blev ju tyvärr inget med FC Snettinåtbakåt i korpen i år, jag får väl trösta mig med att ha blivit inofficiellt draftad till Tullstorp.

Elfsborg-MFF på lördag, jag är där för att hjälpa till att ta 3 poäng, kan inte se nåt bättre sätt att spendera påskafton på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0