Vad kan man egentligen förvänta sig?

Jag vet inte, men jag gissar att det just idag har dykt upp en del bloggar som har avhandlat hur trist det kan vara på en måndag när man är tillbaka på jobbet. Skulle mycket väl kunna göra ett inlägg i den debatten  själv, men det är egentligen inte så farligt, det är ändå helt ok. Det kan i och för sig ha att göra med att jag har ett rätt bra jobb, bra och bra jag trivs i allafall, periodvis riktigt behagligt arbetstempo som varavas med helt sjukt arbetstempo med onödigt stor arbetsbelastning, men oavsett så trivs jag ändå. Under min period som paketbud his poståkeriet hade jag en viss angst söndag kväll och måndag morgon innan jag kom till jobbet men den finns inte på samma sätt längre, visst hade jag kunnat tänka mig att sova utan klocka en morgon till men det är ju mitt eget fel att jag har slarvat bort helgen på extraordinärt alkoholintag och andra excesser.

Det som däremot gör att denna måndag inte kanske är världens mest upptempo är att det är min "betala räkningar" dag, egentligen ganska lugnt eftersom jag inte längre har studiemedel som främsta inkomst men oroväckande var att mina utgifter förra månaden låg på ungefär samma belopp som tidigare nämnda studiemedel.  

Med nöje läser jag min vän Håkes bekymmer på www.durmer.blogg.se angående Babyshambles konsert eller inte och känner en stor lättnad att jag inte behöver oroa mig denna gången, visst jag gillar babyshambles men jag ska ju ändå inte gå så det spelar ingen roll. Mitt stora problem när jag ser fram emot artister är annars att de ska dö av, de bästa inom soul och reggae facket är ju tyvärr på den nivån, jag kommer sent glömma Funk brothers konserten då 3 medlemmar hade dött av från när dvdn spelades in ungefär ett år innan och ändå gör de en fantastisk konsert. Hade i och för sig samma dilemma då Isaac Hayes var utannonserad som en av gästartisterna till Funk Brothers men jag insåg att sannolikheten var rätt liten att han skulle dyka upp och mycket riktigt möttes man vid entren på KB hallen av ett anslag med budskapet att han ställt in.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0