Sno och snatta är min melodi

Av olika anledningar blev jag tvungen att skriva detta i word och sen klistra in så det är därför det kan se lite märkligt ut men håll till godo.

Läste precis Fredrik Bloms senaste blogginlägg och tyckte det var underhållande så jag snor konceptet rakt av, med tanke på att han själv erkände att han också snott det tycker jag inte att det gör så mycket. Så varsågod en liten stil och livsstilsbeskrivning.

KLÄDER
Sneakers: Har nio par i rotation, idag ett par Circa Thomas beiga skateboardskor modell större.
Jeans: Levis 501 faktiskt, börjar ha sett sina bästa dagar.
T-shirt: reklam t-shirt för ett microbrewery i Portland med Ozzy tema.Kostym: nästan aldrig, vantrivs fantastiskt mycket i kostym.
Skjorta: det händer, oftast något plain och billigt.
Trenchcoat: Nja, önskar jag skulle kunna bära upp det men tror nog mest att jag skulle se lodig ut.
Underkläder: H&M för nästan hela slanten, traditionella boxershorts ska det vara.

ACCESSOARER
Väska: Mörkgrön Eastpak axelväska, i sitt ordinarie skick med ett Dr Pepper tygmärke över Eastpak märket och inte gravt nedfläckad med glögg.
Plånbok: Duct, silvertejpsplånbok.
Solglasögon De som har hängt med nästan hela denna säsongen är ett par från Dressman som får mig att se ut som Thomas Möller enligt vissa. Det är konstigt att man lyckas behålla de som man inte bryr sig om och slarvar bort de härliga paren (som mina extremt coola oranga pilotare).
Klocka: Nej

TEKNIK
Mobiltelefon: Samsung x480, numera helt utan i den gråa plastnyansen
TV: Panasonicnågonting
Stereo: grunden är Technics men annars ett hopplock av funtionella kassettdäck och vinylspelare.
Intervjubandspelare: Inte då.
Dator: Dell inspiron 5100 som verkligen börjar ha sett sina bästa dagar.

BADRUM
Tandkräm: Nåt som smakar mint och är billigtTvål: Ja
Hårprodukt: Ni som har sett mitt hår vet varför jag inte har någon produkt.
Huvudvärkstablett: Ibumetin av någon outgrundlig anledning, det är inte pga deras tv-reklam i alla fall.
Doft: Van Gils gubbdoft
Hudkräm: Nä
Schampo: Någonting som tar bort mjäll, oftast head & shoulders (det namnet borde någon ha stryk för att ha kommit på)

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Utan smaksättning och så lite bubblor som möjligt
Vin: rött, min nya feblesse är att bara köpa bag in box viner med människonamn.
Bröd: har rationaliserat bort frukost på vardagar annars det mesta som inte bara är ljust och är färskt..
Choklad: Det mesta, men jag är svag för Lindts Madagascar.

HEMMA
Säng: Ikea någonting
Lakan: Har ett MFF set men rotationen gör att det inte håller ihop, annars mest billighets.
Espressomaskin: Ingen maskin men väl en sån pryl man sätter på spisplattan.
Kylskåp: en gammal rackare som nästan låter så mycket att den håller mig vaken om nätterna.
Porslin: har rätt mycket höganäs i en mörkgrön nyans men en del annat också

FÄRDMEDEL
Bil: Renault Clio -93 vit med snygga rostfläckar, vi har upplevt mycket tillsammans men så fort den går igenom besiktningen ska den bort.
Cykel: Min utmärkta mörkblå Pilen som jag fick av Hultsfreds kommun för att jag flyttade dit.
Flygbolag: utan urskiljning, flyger dessutom inte speciellt mycket.
Taxibolag: det som inte är skitdyrt, annars är jag med på allt.

ÖVRIGT
Frisörsalong: senast jag gick till frisören var nog 2002 då var det Saxo 2000, sen har jag haft korklippt som går att ordna själv.
Bank: Färs & Frosta sparbank, de var de enda som gav mig lån på min lägenhet.
Sporthall: Sporthall och sporthall, gymar på Friskis Heleneholm och spelar squash på kockum fritid.
Bensinstation: Inte speciellt ofta mest den jag råkar åka förbi.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Squash är fan enda sport som går att utöva med stoltheten i behåll. Stilig idrott.

2006-11-30 @ 13:09:39
URL: http://www.myspace.com/mattiashj
Postat av: Anna

Stöld är det enda rätta!

2006-11-30 @ 18:16:41
URL: http://annat.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0