Vad ska man säga?

En av Mårtens vänner, som jag inte träffar speciellt ofta, har ett spännande sätt att bryta isen, mitt från ingenstans kommer "Ja och hur är det med kärleken då". Det har hänt två gånger och jag blir lika paff båda gångerna, jag tror jag har mumlat nåt  som lika gärna kan svara vara svaret på "hur e det med hälsan då". Jag personligen har irriterat mig många gånger på "hej hur är läget" kanske inte så mycket här hemma men i det förlovade landet in väster har de en ovana att som hälsningsfras använda "hey, how's it going" och sen bara gå vidare, något jag aldrig lyckades riktigt kunna vara bekväm med. Då återstår ju frågan om vännen i fråga verkligen vill veta hur det är med kärleken eller om det bara är en icebreaker, för mig lutar det åt att det är en icebreaker men också en icebreaker som kan ge lite intressanta svar. I vilket fall ska jag fundera på något listigt svar om frågan skulle dyka upp igen så får vi se hur det går.

Har lyssnat en del på Moneybrothers nya, det känns lite dubbelt eftersom jag generellt har lite svårt för låtar på svenska, men jag gillar faktiskt skivan riktigt mycket, inte minst att han gör en Operation Ivy cover.
  


Kommentarer
Postat av: Anders

Tycker fortfarande att du ska säga: "Jo, jag runkade mig blodig till djurporr i förrgår" - perfekt svar på en idiotisk fråga.

2006-12-08 @ 03:07:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/6803

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0