Tillbaks

Efter mycket om och men, framförallt en strulande bloggportal och 25-årsfirande, är jag tillbaka här. Förra veckan hade jag emellanåt ambitioner att försöka mig på ett inlägg men den kära portalen begränsade mig en aning i den ambitionen, ett fenomen som mina kollegor här också borde ha märkt.

Jag avrundade mina två veckors semester med ett besök i den forna hemstaden och en del av mina allra bästa vänner. Officiellt befann jag mig på tjänsteresa för att fira föreningen Rockpartys 25-årsdag och inofficiellt förlängde jag besöket en del föra att hänga runt lite i byn som jag ändå gillar rätt mycket. Fredagen spenderades på etablissemanget Metropol som bjöd på cabarétunderhållning av oväntat hög klass men som vanligt kan jag konstatera att jag själv inte befinner mig i målgruppen för detta spektakel, det är extra skönt att vara där som hangaround eftersom jag slitit en del under åren jag jobbade i deras kök. Resten av kvällen flöt som vanligt på med en del sprit men framförallt i goda vänners lag.

Lördagen som ju skulle bjuda på firande med pompa och ståt började på allra sämsta sätt med en rejäl bakfylla som lyckligtvis gav med sig efterhand. Kvällen var i mångt och mycket väldigt trevlig men som jag märkt på senare tid blir det allt märkligare och märkligare att vara i byn nu när allt är likadant men ändå så annorlunda. Väldigt svårt att förklara vad jag menar kanske också för att jag inte vet riktigt själv.

Oavsett kan man sammanfatta det med att jag hade en väldigt trevlig helg om än inte den ultimata avslutningen på en semester, det var ju inte direkt som om jag började på jobbet helt utvilad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0