Lite julstressad är jag nog ändå

Inte riktigt ändå eftersom jag knappt reflekterar över att jag rent konkret fått en juklapp färdig, alla andra hänger i luften (alla och alla det är bara fem till). Men fokuset just nu ligger ju på årsbästakvällen som ska gå av stapeln, lite synd att deltagarantalet bara blev 3 men det blir nog fint ändå. Mårten hänger ju med som en bonus men han gör inte årsbästalista utan årsbästa 1976 istället, han har ju mindre tid och mer musik från det året. Men då så, då kommer den utan inbördes rangordning: 

  • Pipettes- Your kisses
  • Helt Off- Tvåsam
  • Timo Räisinen- Fear no darkness, promised child
  • Peter Bjorn &  John- Young folks
  • Concretes- Chosen one
  • Gnarles Barkley- Just a thought
  • Ugly Duckling- Bang for the buck
  • Spank Rock- Sweet talk
  • Nelly- Maneater

Det var ju inte helt lätt eftersom jag egentligen ville ha med låtar av både Florens och Snook till exempel. Jag har dessutom fuskat genom att lägga till fem spår från de fem bästa konserterna jag har varit på, vilket blev:

  • Snook- Älskling jag är hemma nu 
  • Moneybrother- Från Klaraberg till dig (jag är inte helt säker på att han spelade den i lördags, men det borde han ha gjort)
  • Slaves- Suicide
  • Atmosphere- Angelface
  • Youngblood Brass Band- Brooklyn

Så ge järnet nu och berätta hur fel jag har



Kommentarer
Postat av: petter

Både du och jag vet ju att både gossip och springsteen skulle fått en plats...

2006-12-20 @ 10:59:20
Postat av: Anders

Den enda låt jag håller med är The Pipettes - den är fanstastisk! En kontring på att jag inte tyckte hard-ons-låten är så bra som du tycker - Snook, ärligt... grabben - ska rapportera till Florens - du blir nog sparkad...

2006-12-24 @ 15:26:11
URL: http://blogg.aftonbladet.se/6803
Postat av: Anders

Maneater såklart också - nog näst bäst i år.

2006-12-24 @ 15:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0