En sorgedag mitt i julfirandet

Idag vaknade jag peppad inför en fin juldag med allmänt loungande och en liten nätt utgång med trevlig musikunderhållning, men vad möts man av, jo att James Brown har gått bort. Som varm anhängare av funk och soul musik borde jag kanske vara lite mer fan av "the Godfather of Soul" men han har inte hittat den riktigt speciella platsen hos mig, trots det är han ju en av de största och ändå lite speciell. Återstår bara att hitta ett sorgband till kvällen så jag visar min uppskattning.

Jul har det ju också varit, jag har ju inte firat speciellt mycket eftersom min bror jobbar och min syster firade med sin mans släkt, men jag tyckte att jag och mina föräldrar gjorde det bästa av det och tog det riktigt lugnt. Med ett litet mellanspel som tomte åt min systerson har julafton mest spenderats med böcker och korsord två saker jag gillar så det har bara varit göt. Jag avbröt familjefirandet framemot kvällen och gjorde ett besök hos Erik där både Eddie och Agge dök upp för att förgylla julaftonskvällen med tv-spel, en lagom avrundning på julafton, men riktigt där var det inte slut utan jag och Agge åkte hem till mig och provspelade han julklapp Buzz, en fantastiskt frågesport. Efter gårdagens spel och de tidigare idag har jag fin statistik i 7-0 till mig, vi får väl se hur det det går i fortsättningen.

Kvällen bjuder på traditionsenlig jultillställning på Mejeriet med funkorkestern Damn! vilket brukar vara väldigt trevligt men jag har ju gjort en smärre miss i planeringe och ska ta målfoto på Jägers på annadagen men det ska jag nog klara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0