Att spräcka myter

Med inte så lite njutning så kunde jag i morse sova utan att sätta någon klocka, det betyder i och för sig bara att jag sover till nio men ändå. Firar min semester med att äta en lugn frukost och sen spela squash vid tolv, det kommer bli fint.

För att sammanfatta lördagen lite mer omfattande så blev det en heldag hos Vickan, vår stabila mittback i korplaget FC Snettinåtbakåt, vi hade hamstrat med burköl och gott sällskap kanske beroende på att Vickan var gräsänkling men vad vet jag. Dagen rullade på med idel glada miner med lite olika människor som dök upp som tysken med respektive, Ludde osv osv. Framåt kvällen blev det ännu gladare då festens huvudperson Vickan först drar in 1900:- på lången och sen knäcker att han med största sannolikhet ska bli förälder framemot midsommar, detta kräver ju som ni kanske förstår en del firande. Efter en trevlig tur på treans ringbuss glider vi in på etablissemanget Retro och drar i oss en del öl till. Tyvärr visar det sig att vi har varit lite väl snabba ur startgroparna då Vickan redan efter en halvtimme inser att hans alkoholhalt är alldeles för hög och han gör sig själv morgonen efter en stor otjänst att stanna kvar vilket leder till att han går hem. En timme senare känner jag att en heldag med öldrickande har gjort sitt så jag måste också kasta in handduken vid ettdraget.

I söndags morse visar det sig att jag fortfarande inte kan bedöma hur mycket jag kan dricka utan att må dåligt dagen efter, där spricker ju myten om att "träning ger färdighet". Trots det tycker jag att gör en rätt bra söndag med långfrukost, tvättid, dataspel och häng med Agge på kvällen, en bra avrundning på en rätt intense helg.

För att ytterligare spräcka myter har jag sällan haft så många diskussioner med män om deras känslor som denna helg, trevligt tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0